[ Gabika]

Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.

Ďalšie články

Najčítanejšie

Slovenské vládne lietadlá

Pridané: 14.09.2011 | Prečítané 3126 x

Ministerstvo vnútra SR má vlastné lietadlá, ktoré využívajú najmä ústavní činitelia. Inak tomu nebolo ani v minulom roku. To, aké lietadlá MV SR vlastní a koľko letov absolvovali sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Posledná správa hovorí o 181 letoch ústavných činiteľov v roku 2010 a 43 ďalších letov. Technický stav lietadiel je dobrý, opotrebované príliš nie sú.

 

 

Viacero ministerstiev dokonca viedlo spor o tom, pod ktorý rezort by mala letka patriť. Minister obrany Ľubomír Galko by bol najradšej, keby letka prešla pod jeho rezort, pričom ako hlavný argument uvádza efektívnosť. Minister vnútra Daniel Lipšic naopak chce, aby boli civilné lietadlá ponechané rezortu vnútra. Rozseknúť toto jablko sváru by malo ministerstvo financií, ktoré má celú záležitosť posudzovať na základe podrobných analýz.

 

 

Ministerstvo obrany SR sa dožaduje nových lietadiel. Minister obrany Ivan Rudolf vychádza z výsledkov procesu Strategicékého hodnotenia obrany SR, ktorý potvrdil, že Ozbrojené sily SR potrebujú vlastniť vojenské taktické dopravné lietadlo.

 

 

Toto by malo slúžiť na prepravu slovenských vojakov zahraničí, a tiež na potreby rýchlej pomoci obyvateľom Slovenska postihnutých živelnými pohromami. Do budúcnosti teda ozbrojené sily teda počítajú s kúpou nového dopravného lietadla. O presnom počte lietadiel sa zatiaľ nehovorí, známy je len typ  C-27J Spartan.

 

 

Ozbrojené sily v súčasnosti vlastnia dva stroje typu An-26, ktoré majú nalietaných 5600 a 6000 letových hodín, teda cca pätinu ich technickej spôsobilosti. Jedno z nich však nelieta, pretože čaká na vykonanie generálnej opravy druhé môže lietať do roku 2014 a následne ho čaká tiež generálna oprava.

 

 

Letka MV SR disponuje strojmi JAK-40, ktoré sú uspôsobené na krátke a stredné trate jeden stoj typu TU-154M, ktorý lieta na dlhé trate. Natália Hattalová z komunikačného odboru MV SR sa nechala počuť, že druhý stroj typu TU-154M čaká prelet do Ruska, kde by mal absolvovať predpísanú údržbu, tá sa totiž môže vykonať len v závode výrobcu - opravcu.

 

 

Jedno z lietadiel typu JAK-40 nalietalo počas 37-mich rokov 9397 hodín, druhý stroj za 32 rokov 5662 hodín. Technická životnosť oboch je 45 rokov pri nalietaní 45 000 letových hodín. Čo sa týka ostatných dvoch strojov, tak jeden TU-154M má nalietaných za 22 rokov 3982 hodín a druhý stroj tohto typu za 13 rokov 2423 hodín. Technická životnosť TU-154M je 35 rokov pri 60 000 letových hodinách.

 

 

Hattalová na záver dodáva, že na základe uvedených údajov možno konštatovať, že dané lietadlá MV SR sú málo opotrebované.

 

 

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.