[ Gabika]

Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.

Ďalšie články

Najčítanejšie

Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?

Pridané: 19.08.2010 | Prečítané 11827 x

„Keby som bol vtáčkom, letel by som za les....“
V súčasnosti nemusíme mať krídla, ani nemusíme byť finančnými magnátmi, aby sme sa dokázali v krátkom čase dostať na požadované miesto. Môžeme sa pritom vyhnúť niekoľkohodinovej ceste v nepohodlnej polohe v aute či v autobuse. Riešením je letecká doprava.

Napriek tomu, že letecká preprava nie je žiadnou novinkou, ´stále existuje skupina ľudí, ktorá ma k tomuto spôsobu dopravy isté predsudky. Či už sú to obavy o vlastnú bezpečnosť či mýty o tom, že takýto spôsob dopravy nie je nič pre naše peňaženky. Keďže som dosť dlho bola stabilným členom tejto skupinky, rozhodla som sa pozrieť sa na tento spôsob dopravy viac zblízka.

Určite je nás viac, čo síce registrujeme, že existujú tzv. klasické aerolinky, a tiež nízkonákladová letecká doprava, ale podrobnejšie sa k nim vyjadriť nevieme. Klasický mýtus, že keď je niečo vyjadrené predponou nízko-, menej-, málo-, či slovom lacné, automaticky sa nám v mysli vybaví predstava, že to je aj menej kvalitné, prípadne niečím nedokonalé. V prípade nízkonákladovej leteckej dopravy to môže byť predstava, že ide o prepravu lietadlami, ktoré nezodpovedajú prísnym bezpečnostným podmienkam. Lenže neznalosť neospravedlňuje, a preto by som v tomto článku rada vyvrátila tento mýtus a aj niekoľko ďalších.

 

KRÁTKA HISTÓRIA NÍZKONÁKLADOVÝCH LETECKÝCH SPOLOČNOSTÍ

Na začiatku si spravme krátky exkurz do dejín nízkonákladovej leteckej dopravy. Počiatky komerčného letectva a nízkonákladovej leteckej dopravy, ktorá sa veľmi často označuje aj ako „low cost“, alebo „low fare“ či „no frills“ sa datujú mladšou dobou vzniku ako letectvo samotné. Letecká doprava sa rozvíjala hlavne vďaka technickému pokroku v priebehu druhej svetovej vojny. Spoločnosti, ktorých hlavnou náplňou je doprava nákladov a pošty vznikali v medzivojnovom období. Hlavný rozvoj nového spôsobu cestovania nastal po druhej svetovej vojne a súvisel s nástupom tzv. prúdového leteckého veku. Veľkú renesanciu v tomto spôsobe prepravy znamenala možnosť „low cost“ letov oproti „klasickému“ spôsobu lietania.

Ako v mnohých iných prípadoch, aj tu prišiel podnet z USA. V roku 1949 vznikla v USA letecká spoločnosť Pacific Southwest Airlines, ktorá zaviedla isté prvky nízkonákladovej dopravy. V roku 1967 Rollin W. King a Herbert D. Kelleher založili dnes najväčšiu nízkonákladovú leteckú spoločnosť sveta Southwest Airlines (pôvodný názov Air Southwest). Zaujímavé je hlavne na takýto spôsob prišli. O ich stretnutí koluje historka, že vraj raz v texaskej reštaurácii v San Antoniu sedel zakladateľ a šéf malej spoločnosti Southwest Airlines Herbert Kelleher pri stole so svojím klientom, texaským obchodníkom Rollinom Kingom a spoločne sa pri obede bavili o tom, ako by mohla vyzerať veľmi lacná letecká preprava. Nápad si zapisovali na servítku. Princípy, ktoré vtedy napísali na tento kus „papiera“ sa využívajú dodnes. Hlavné tézy zneli: „Prečo vyhadzovať peniaze za Lufthansu? Neplaťte zbytočne veľa za jedlo na palube, ktoré je údajne zadarmo!" Hlásali reklamy na bilbordoch a zabrali. "Low costy" sa ujali. „Zbytočný komfort na palube? Načo? Hlavne, že ste leteli!“

Týmto sa otvorilo nebo aj pre tých, pre ktorých bol takýto spôsob dopravy len istou chimérou. Ale že každá minca má dve strany a všetko má svoj rub aj líce, tak aj nízkonákladové lietanie má svoju „temnejšie“ stránky. Každý „špás“ niečo stojí. A lietanie, aj keď ho veľké spoločnosti predražujú, nie je lacný špás. Náklady na leteckú prepravu sa nedajú oklamať, aj keď cestujúcich ochudobníte o dennú tlač, hudbu a jedlo „zadarmo". Možno vás vyšla lacnejšie letenka, ale zaplatili ste viac buď za batožinu alebo za transfer z letiska, ktoré bolo ďaleko od metropoly, do ktorej ste sa chceli dostať alebo za niečo iné. Na tieto „úskalia“ nízkonákladovej dopravy ešte poukážem neskôr. 
 

Nízkonákladové lety

AKO TO BOLO V EURÓPE?

 

Kontinentálna letecká doprava v Európe zaznamenala prudký rozvoj hlavne po rozpade východného bloku. Aj predtým sa síce dalo cestovať letecky po Európe, ale možnosti boli obmedzené. Za zníženie cien leteniek v Európe stoja hlavne nízkonákladové letecké spoločnosti. Na európsky trh prišiel s ideou nízkonákladovej dopravy v 70-tych rokoch britský podnikateľ Fredderic A. Laker. V roku 1953 založil prvú leteckú spoločnosť Channel Air Bridge, ktorá sa zaoberala prepravou automobilov z britského Southendu do francúzskeho Calais. Neskôr túto firmu predal British United Airways, kde sa stal riaditeľom. V polovici 60-tych rokov opustil túto spoločnosť a založil aerolínie Laker Airways. V roku 1977 z letiska Londýn Gatwick odletelo lietadlo britských farieb do New Yorku. Laker Airways lietali pod značkou SkyTrain, pričom letenky boli naozaj lacné. Fredderckovi Lakerovi sa však nepodarilo získať povolenie britského úradu pre civilné letectvo a tak v 80-tych rokoch prišiel bankrot. V priebehu 90-tych rokov sa podieľal na niekoľkých menších projektoch, ale žiadny nemal taký úspech ako Laker Airways.

Nízkonákladové lety sa opäť vrátili na výslnie až v roku 1985, kedy bola Christy Ryanom, Tony RyanomLiamom Lonegranom v Írsku založená spoločnosť Raynair. V súčasnosti je to najväčší nízkonákladový dopravca v Európe. Najskôr sa táto spoločnosť orientovala na lety medzi Waterfordom a Londýnom. Neskôr ponúkali linku medzi Dublinom a Londýnom. V roku 1988 získali svoje prvé prúdové lietadlo, na svojich palubách zaviedli triedu Bussines class. V roku 1990 však vďaka svojmu rýchlemu a nekontrolovanému rastu spoločnosť vykázala stratu vyše 20 miliónov libier. Toto viedlo k reštrukturalizácii spoločnosti. Najvyššie miesto v nej zaujal Michael O´Leary, ktorý sa nechal inšpirovať úspešnou americkou Sothwest Airlines a zaviedol nízkonákladový model prepravy. Ryanair vďaka obľube cestujúcich posilnil svoju pozíciu na silne konkurenčnej trase medzi Dublinom a Londýnom. Prvýkrát položil na lopatky, v počte prepravených cestujúcich, svojich najväčších rivalov Aer Lingus a British Airways v roku 1995. Keď EÚ v polovici 90-tych rokov odstránila prekážky vo vnútornom priestore pre leteckú dopravu a lietať sa tak mohlo v rámci celého spoločenstva, Ryanair obsadil prvé miesto počas tohto nízkonákladového „boomu“, ktorý v letectve nastal. Ryanair má veľké plány do budúcnosti, napr. v roku 2012 chce disponovať 225 strojmi Boeing 737–800 a prepraviť až 70 miliónov cestujúcich. Vďaka Ryanairu sa, podľa írskeho premiéra Berieho Ahrena, z Írska stalo jedno z najväčších centier lízingu lietadiel. Toľko ku krátkemu exkurzu do dejín nízkonákladovej dopravy.

NA AKOM PRINCÍPE FUNGUJÚ NÍZKONÁKLADOVÉ LETECKÉ SPOLOČNOSTI?

Prejdime však k podstate veci, prečo sú nízkonákladové lety lacnejšie ako lety klasickými aerolinkami? Spoznajme obe strany mince. Avšak ako prvý chcem vyvrátiť mýtus, že nízkonákladová preprava značí horší technický stav lietadiel. Európske letecké spoločnosti disponujú mladým a kvalitným letovým parkom. Ich úspory nejdú na úkor bezpečnosti. Náklady totiž šetria v iných sférach. Naznačme si aspoň v bodoch na čom teda dokážu nízkonákladové spoločnosti najviac ušetriť, čím sú pre nás výhodné a čím nás môžu nepríjemnejšie prekvapiť:

  • v prvom rade používajú väčšinou len jednu triedu (napr. turistické, či economy,...),
  • disponujú často len jedným typom lietadiel (Airbus A320, Boeing 737, atď.), čo znižuje náklady na tréning posádok a náklady na údržbu,
  • majú minimálnu dodatočnú výbavu lietadla, čo znižuje jeho hmotnosť a tým sa šetrí aj spotreba paliva,
  • nízkonákladové spoločnosti poskytujú v cene letenky len služby priamo spojené s prepravou, to znamená, že ak chcete na palube jedlo, deku, vankúše, časopisy a noviny, či doprovod samostatne letiaceho dieťaťa, zmenu dátumu letu a podobne, budete si musieť priplatiť. Na palube nie sú dostupné žiadne zábavné systémy (ako LCD obrazovky a pod.),
  • tieto aerolínie väčšinou neponúkajú žiadne zľavy pre študentov či deti staršie ako dva roky,
  • v lietadlách chýbajú vrecká a textilné opierky na sedadlách, tiež im často chýbajú  zákryty na oknách,
  • majú jednoduchú tvorbu cien (napríklad jednosmerné letenky stoja presne polovicu spiatočných leteniek), čím menej dní zostáva do odletu daného letu, tým cena narastá,
  • šetria aj tým, že lietajú na menšie a vzdialenejšie letiská, väčšina nízkonákladových spoločností využíva najmä regionálne letiská, na ktorých sú poplatky za vzlet, pristátie a služby nižšie. Väčšinou tieto spoločnosti lietajú veľmi skoro ráno, kedy je vo vzduchu „menšia prevádzka“. Tým, že sa pristáva na menších letiskách, tak sú kratšie procedúry spojené s bezpečnostnými prehliadkami, avšak napr. ak máte letenku Barcelona Girona, tak z Girony do Barcelony treba absolvovať ešte hodinovú cestu autom,
  • lietadlá sú na zemi max. 30 minút, čo umožňuje využívať lietadlo naplno, stroje sú vďaka kratšiemu pobytu na zemi menej náchylné na technické problémy a spoločnosť nemusí platiť ubytovanie a stravu pre posádku. Čistenie lietadla sa vykonáva len na domovskom letisku,
  • v lietadlách je voľné sedenie, čiže pasažieri si môžu sadnúť kamkoľvek, čo skracuje čas nastupovania. Tu majú výhodu hlavne tí, čo nastupujú do lietadla ako prví, preto sa oplatí prísť na letisko včas s dostatočným predstihom pred odletom lietadla (väčšinou to býva 40 min. pred odletom, ale každá spoločnosť má svoje podmienky, a preto je nutné dobre si pozrieť na stránkach aeroliniek presný čas, kedy máte na letisku byť),
  • pri nízkonákladových spoločnostiach ide o priame lety z bodu A do bodu B bez prestupovania, avšak nezávisle od prípojných letov,
  • na palube využívajú rôzne propagácie komerčných výrobkov, ktoré si pasažieri môžu priamo kúpiť,
  • tieto aerolinky často nespolupracujú s cestovnými kanceláriami (letenky si cestujúci kúpi priamo cez internet),
  • zamestnanci plnia viacero funkcií naraz, napr. letušky sa postarajú aj o poriadok v lietadle,
  • zavádzajú extra poplatky za batožinu, prípadne check-in (vytlačenie letenky), alebo prioritný nástup do lietadla,
  • nástup (boarding) a výstup pasažierov cez nástupné schody v areáli je ďalej od terminálu,
  • v prípade omeškania alebo zrušenia letu tieto spoločnosti ponúkajú menšie služby než klasické aerolínie.

Nie všetky horeuvedené body dodržiavajú všetky nízkonákladové spoločnosti. Existujú aj také, ktoré ponúkajú službu automatickej rezervácie sedadiel, alebo používajú viac typov lietadiel. Všetko záleží od jednotlivých spoločností.

Nízkonákladové lety

Výhodou nízkonákladových spoločností je najmä cena letenky, ktorá je výrazne nižšia ako pri lete klasickými aerolinkami. Takúto letenku je však vhodné si zaobstarať v prípade, že let plánujete dopredu. Pretože, ak sa rozhodnete, že chcete letieť o pár dní, tak môžete za letenku zaplatiť i viac ako v prípade klasickej spoločnosti. Odporúča sa sledovať mimoriadne ponuky a okamžite na ne reagovať, pretože spoločnosti často ponúkajú reklamné ceny za spiatočné letenky. Výrazne nízke ceny však neraz platia len pre určitý počet leteniek. Zvyšné miesta sú podstatne drahšie, prípadne aerolínie ušetria tak, že cestujúci nedostáva letenku, ale len rezervačné číslo, čím sa znižujú vysoké náklady spojené s materiálom a distribúciou ich tlačených verzií Ako ďalšiu výhodu pri kúpe letenky možno oceniť aj to, že si ju každý môže zaobstarať z pohodlia svojho domova, a to prostredníctvom internetu. Možno tak urobiť priamo na internetovej stránke aeroliniek, kedy sa na letisko dostavíte len s rezervačným číslom.

Pokiaľ človek cestuje s prestupom, tak je len na ňom, ako si všetko zorganizuje. Treba si kúpiť každú letenku zvlášť a v mieste medzipristátia si vyzdvihnúť svoju batožinu a nechať ju znova odbaviť. Na prestup si musíte zvoliť dostatočne dlhý čas, pretože nízkonákladové spoločnosti nenesú žiadnu zodpovednosť za to, že kvôli oneskorenému príletu ich lietadlom nestihnete nasledujúci spoj.

Isté komplikácie pre vašu peňaženku môžu nastať aj pri preprave batožiny. Napríklad Ryanair si účtuje vyššie ceny za batožinu, ktorá sa nedá vziať ako príručná. Cenníky poplatkov kopírujú väčšinou ostatné nízkonákladové letecké spoločnosti, preto sa aj inde dá očakávať zdraženie. Do októbra 2009 stála preprava batožiny u Ryanaira najmenej 12 eur, prípadne 10 eur, aj to len vtedy, ak si cestujúci uhradili tento poplatok dopredu cez internet, od 1. októbra 2009 zaplatia za batožinu najmenej 15 eurza každú cestu. Zvýšila sa aj cena za prepravu batožiny pri platbe na letisku: na 30 eur za kufor. Ryanair zároveň umožní klientom cestovať aj s dvoma kusmi batožiny, namiesto povoleného jedného kusa. Za druhý kufor však zaplatia najmenej 35 eur. Poplatky za batožinu sa tak môžu vyšplhať na vyššiu cenu, než akú má samotná letenka.

 

KTORÉ SPOLOČNOSTI SÚ „LOWCOST"?

V súčasnosti možno služby „low cast“ využívať u týchto leteckých spoločností – Ryanair, EasyJet, Wizz AirNorwegian, iné. Na Slovensku aktuálne pôsobí írsky Ryanair a Wizz Air. Do konca augusta 2009 na Slovensku pôsobila aj spoločnosť SkyEurope Airlines, ktorá zbankrotovala. Taká je súčasnosť. A čo budúcnosť?

Z médií sa na nás hrnú správy, kedy nebo uzatváral sopečný prach zúriacej islandskej sopky, čo len dokazuje, aký je človek voči prírode bezmocný. Christian Blaabjerg, hlavný stratég Saxo Bank, v jednej zo svojich správ komentoval možný dopad činnosti islandskej sopky na letectvo: „Sopečný popol z Islandu vyvinul tlak na už tak trpiace odvetvie leteckej dopravy v Európe. Medzi spoločnosťami existujú veľké rozdiely – niektoré staršie predtým štátom vlastnené letecké spoločnosti sú pod silným tlakom, pretože nezmenili svoju nákladovú základňu vo vhodnom čase a skutočne tak visia na okraji sopky. Na druhej strane však existujú spoločnosti, ktoré buď znížili svoju nákladovú  základňu vo vhodnom čase, alebo sú priamo založené na nízkych nákladoch. Toto sú pravdepodobní zajtrajší víťazi v odvetví leteckej dopravy“. Vidí teda v nízkonákladovej doprave možnú cestu ako môžu letecké spoločnosti prosperovať aj v nepriaznivých časoch.

Zmeny, ktoré sa vykonali a vykonávajú v leteckej doprave sa netýkajú len samotných cestujúcich, ale aj pilotov. S krachom leteckých spoločností sa mnohé lety rušia, alebo sa nasadzujú  menšie lietadlá a pilotov, ktorých bol kedysi nedostatok, je zrazu veľa. Napriek problémom však nízkonákladové spoločnosti ukázali cestu, ktorou sa môže letecká doprava schodne uberať. Možno sa raz opäť nečakane stretnú dvaja ľudia s rovnakými či podobnými cieľmi a nakreslia plán (v súčasnosti skôr do notebooku ako na servítku), ako urobiť leteckú dopravu ešte „príťažlivejšou“ a dostupnejšou.

Mne sa pri písaní tohto článku otvorili oči, dané informácie pre mňa urobili „nebo prístupnejším“. Myslím si, že pokiaľ sa chce človek čo najvýhodnejšie a v čo najkratšom čase dostať na požadované miesto, sú pre neho lety „low cost“ schodnou cestou. Kto si nepotrpí na prehnaný luxus a let považuje za prostriedok pre uskutočnenie svojej cesty a nie za cieľ, nevidím dôvod, prečo ponuky nízkonákladových spoločností nevyužiť. A ako to vidíte vy?

 

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

Špeciálna ponuka leteniek

KamOdkiaľCestaPriamy letCena bez táxKonečná cena s taxami
AlgheroBratislava[obojsmerná letenka]priamy let66,- 71,- 
AlgheroBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let40,- 45,- 
AlicanteKrakov[obojsmerná letenka]priamy let59,- 64,- 
AlicanteBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let35,- 40,- 
AstanaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let91,- 96,- 
AtényBratislava[obojsmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
AtényBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let28,- 33,- 
BakuBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let45,- 50,- 
BarcelónaKatovice[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
BarcelónaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let35,- 40,- 
BarcelónaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
BariBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
BenátkyBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let16,- 21,- 
BergenBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let24,- 29,- 
BerlínBratislava[jednosmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
BillundBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let23,- 28,- 
BirminghamBratislava[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
BolognaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
BolognaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let43,- 48,- 
BordeauxBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let70,- 75,- 
BratislavaLondýn[obojsmerná letenka]priamy let37,- 42,- 
BristolKošice[obojsmerná letenka]priamy let56,- 1 839,- 
BruselBratislava[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
BurgasBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
CataniaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
ChaniaKatovice[jednosmerná letenka]priamy let33,- 38,- 
ClujBratislava[jednosmerná letenka]priamy let9,- 14,- 
Doncaster/SheffieldKošice[obojsmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
DubaiBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let79,- 84,- 
DubaiKatovice[obojsmerná letenka]priamy let61,- 66,- 
DublinKrakov[jednosmerná letenka]priamy let53,- 58,- 
DublinBratislava[jednosmerná letenka]priamy let29,- 34,- 
EdinburgBratislava[obojsmerná letenka]priamy let29,- 34,- 
EdinburgKrakov[jednosmerná letenka]priamy let39,- 44,- 
FaroBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let45,- 50,- 
FrankfurtBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let37,- 42,- 
FrankfurtKatovice[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
Fuerteventura/Puerto del RosarioBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let84,- 89,- 
GironaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let42,- 47,- 
GothenburgBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
HeraklionBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
IbizaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let89,- 102,- 
KerkyraBratislava[jednosmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
KerkyraBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
KodaňBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let21,- 26,- 
KolínKatovice[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
KutaisiBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let80,- 85,- 
KyjevBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
KyjevBratislava[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
Lamezia TermeBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
Lamezia TermeKrakov[jednosmerná letenka]priamy let23,- 28,- 
LanzaroteBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let56,- 61,- 
LarnakaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
LarnakaKatovice[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
Las PalmasBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let60,- 65,- 
LeedsBratislava[obojsmerná letenka]priamy let42,- 47,- 
LisabonBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let51,- 56,- 
LondýnBratislava[obojsmerná letenka]priamy let12,- 17,- 
LondýnBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let21,- 26,- 
LondýnOstrava[jednosmerná letenka]priamy let21,- 26,- 
LondýnKošice[obojsmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
LondýnBrno[jednosmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
LondýnPoprad/Tatry[jednosmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
MadridKrakov[obojsmerná letenka]priamy let37,- 42,- 
MadridBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let26,- 31,- 
MadridBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
MadridBratislava[jednosmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
MalmoBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let17,- 22,- 
MalmoKatovice[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
ManchesterBratislava[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
MarrakechBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let47,- 52,- 
MilánoBratislava[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
MilánoBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
MoskvaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let115,- 120,- 
MálagaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let40,- 45,- 
MálagaKrakov[obojsmerná letenka]priamy let65,- 70,- 
MálagaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let32,- 37,- 
NaplesBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
NiceBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
NisBratislava[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
OsloKrakov[jednosmerná letenka]priamy let17,- 22,- 
OsloKatovice[obojsmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
OvdaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
PalermoBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let57,- 62,- 
Palma MalorcaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
Palma MalorcaKrakov[obojsmerná letenka]priamy let26,- 31,- 
PaphosKrakov[jednosmerná letenka]priamy let30,- 35,- 
ParížBratislava[jednosmerná letenka]priamy let22,- 27,- 
PisaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let40,- 45,- 
PodgoricaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
PortoBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let40,- 45,- 
PortoKrakov[obojsmerná letenka]priamy let51,- 56,- 
PrištinaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let40,- 45,- 
ReykjavikBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let56,- 61,- 
ReykjavikKatovice[jednosmerná letenka]priamy let35,- 40,- 
RhodosBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let27,- 32,- 
RímBratislava[obojsmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
SarajevoBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
SkopjeBratislava[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
SofiaBratislava[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
SplitKatovice[obojsmerná letenka]priamy let29,- 34,- 
StavangerKatovice[obojsmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
TampereBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let31,- 36,- 
Tel AvivBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let51,- 56,- 
TenerifeBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let104,- 109,- 
ThessalonikiBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let18,- 23,- 
ThessalonikiBratislava[obojsmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
TiranaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let20,- 25,- 
Tirgu MuresBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let15,- 20,- 
TrapaniKrakov[jednosmerná letenka]priamy let31,- 36,- 
TrapaniBratislava[obojsmerná letenka]priamy let25,- 30,- 
TuzlaBratislava[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
VallettaKrakov[jednosmerná letenka]priamy let31,- 36,- 
VallettaBudapešť[jednosmerná letenka]priamy let45,- 50,- 
VaršavaBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let54,- 59,- 
VaršavaBratislava[obojsmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
Zakinthos IslandBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let24,- 29,- 
ŠtokholmKrakov[obojsmerná letenka]priamy let31,- 36,- 
ŠtokholmBudapešť[obojsmerná letenka]priamy let35,- 40,- 
ŠtokholmKatovice[jednosmerná letenka]priamy let10,- 15,- 
Ceny sú konečné, zahŕňajú letenku, taxy a poplatok za vystavenie.
© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.