Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.
Témy
Najčítanejšie
- 19.08.2010
- Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?
- 16018 prečítaní
- 16.08.2010
- Malebné Živogošče
- 9110 prečítaní
- 31.08.2011
- Nuansy leta v chorvátskom Gradaci
- 8690 prečítaní
- 30.09.2010
- Chorvátska "MHD" alebo Smiech cez slzy
- 7983 prečítaní
- 10.07.2012
- Poplatok za príručnú batožinu WizzAir – väčší komfort či obyčajné zdieranie?
- 6479 prečítaní
Okno lietadla prelepené lepiacou páskou?
Keď som si pred časom prečítala niekoľko titulkov správ o tom, ako Rynair vzlietol s rozbitým oknom prelepeným lepiacou páskou, tak mi to nedalo a začala som o tejto kauze zisťovať viac.
Nešlo mi do hlavy, že by v dnešnej dobe, kedy sa tak dbá na bezpečnosť v leteckej doprave a človek aby mal napr. pomaly na všetko, čo si berie do batožiny papier, dovolili lietadlo vzlietnuť s rozbitým oknom. Novinári tento zážitok tak kvetnato opísali, že človek mal pocit, že ľuďom sediacim v lietadle div neviali vlasy od vetra...
Keďže mám niekoľko skúseností s tým, že samotní účastníci nehody vedia hocijakú udalosť riadne nafúknuť, hľadala som viac informácií o tejto kauze. Prvé správy hovorili o tom, že írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair sa snaží šetriť, kde sa dá, ale tento počin vraj už presiahol všetky medze. Rozbité čelné sklo Boeingu mali pracovníci letiska opraviť tak, že ho prelepili lepiacou páskou. No nezdá sa vám to divné? Lietadlo Boeing 737-800 so 189 pasažiermi na palube mal namierené z Londýna Stansted do Rigy. Jeden z pasažierov opísal situácia slovami, že pri nástupe do lietadla si všimli pracovníkov ako niečím klopú po prednom skle lietadla. Po 20-tich minútach vraj pilot oznámil, že lietadlo má poškodené čelné sklo po predchádzajúcich letoch a stroj sa bude musieť vrátiť späť na letisko v Stanstede.
„Páska“, ktorú pred odletom prilepili na sklo sa mala uvoľniť a vyvolávať nepríjemný zvuk a pasažieri boli znepokojení. Po pristátí pasažieri dve hodiny čakali na náhradný let. Celý incident vyšetroval írsky letecký úrad a výsledok vyšetrovania je taký, že páska slúžila na ochranu tmelu v okne a bezpečnosť pasažierov nebola nijako ohrozená.
No povedzte, čo si o tomto celom môže pomyslieť človek, ktorý nemá prehľad o tom, ako to s opravami v letectve funguje? Aj vy ste si ihneď predstavili klasickú veľkú lepiacu pásku ako odlepená vlaje vo vetre? No tak asi by sme všetci mali čo najskôr prehodnotiť svoje hororové predstavy. Viacerí odborníci sa totiž zhodli, že postup, ktorý použili pracovníci na letisku bol bežný a správny. Páska istila nanovo nanesený tmel okolo okna a vôbec nešlo o klasickú pásku, ktorú si lepíme na papier, ale o špeciálnu hliníkovú pásku.
Názor si už urobte vlastný, podľa mňa však vedia médiá niektoré veci riadne zveličiť a človeku sa neraz pri tom až rozum zastavuje
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.