[ Gabika]

Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.

Ďalšie články

Najčítanejšie

Čo je ten Ryanair vlastne zač...

Pridané: 22.10.2012 | Prečítané 2105 x

Možno sa toto pýtajú viacerí. Za posledné obdobie sa v médiách objavili správy stavajúce sa negatívne voči tejto nízkonákladovej leteckej spoločnosti.

Napr. takí Taliani, tí Ryanair žalujú kvôli podozreniu na daňové úniky. Podľa nich Ryanair zaregistroval svojich talianskych zamestnancov v Írsku, čím mal Taliansko ukrátiť o 12 miliónov eur. Malo by ísť o 220 ľudí, ktorí pracujú a žijú v Bergame, no sú zaregistrovaní v Írsku a tam platia aj nižšie dane.

Predtým sa Španielom nepáčilo núdzové pristátie lietadla pre nedostatok paliva, tu sa však Ryanair bránil, že neporušil žiadne predpisy.

Nedávno sa sťažovali niektorí cestujúci, ktorí leteli z Bratislavy do Dublinu na posun letu o 5  hodín. Lietadlo malo priletieť s poruchou z Dublinu a jeho odlet sa posunul z 10:45 a 15:30. Jedna rozhorčená pani sa vyžalovala médiám, pretože to skomplikovalo plány jej neveste, ktorá chcela doletieť skoro za svojim chorým synom a manželom. Počas čakania sa však cestujúci dočkali aspoň občerstvenia.

Nenávidený? Zatracovaný? A pritom neustále chcený....Č o sa týka daňových únikov a nedostatku paliva, to je mi ťažko súdiť... Avšak čo sa týka posunov letov príp. nedávneho zrušeniu letov kvôli hmle, či technickej poruche lietadla, tu už nepôjde len o politiku tejto leteckej spoločnosti. Žiaľ, technické poruchy mávajú aj lietadlá iných spoločností a takisto kvôli zlým poveternostným podmienkam nemôžu vzlietnuť ani iné stroje.... Ide predsa o bezpečnosť cestujúcich. Moja osobná skúsenosť s predajom leteniek tejto spoločnosti je však taká, že ak let mešká viac ako tri hodiny prípadne je zrušený, ponúka Ryanair svojim klientom nárok na plný refund či iné alternatívne riešenia. Chápem, že človeka naštve, ak má niekde už svoje plány, či cestuje na presnú hodinu, ale žiaľ, toto sú riziká cestovania akoukoľvek dopravou, vždy sa môže vyskytnúť niečo, čo vaše plány skomplikuje.

Občas mám pocit, že toto hromženie je účelové... Pritom, povedzme si pravdu do očí, z Bratislavy lieta priame linky do vyhľadávaných európskych destinácií väčšinou Ryanair a ceny leteniek sú jednoznačne najnižšie ponúkané. Je pravda, že komfort služieb je na palubách slabší, lenže v tom tkvie podstata nízkonákladových leteckých spoločností. Osobne si myslím, že veľkej väčšine cestujúcich záleží najmä na cene letenky a na tom, ako rýchlo sa dokážu do cieľovej destinácie dopraviť. Pri letoch na krátkych trasách neriešia až tak vehementne to, čo dostanú sedvič v cene alebo si ho kúpia. Ak má mať niekto ponuku na let s prestupmi a niekedy niekoľkonásobne vyššou sumou, myslím, že si napriek negatívnej odozve vyberie Ryanair.

Avšak koľko ľudí, toľko chutí...

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.