Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.
Témy
Najčítanejšie
- 19.08.2010
- Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?
- 16018 prečítaní
- 16.08.2010
- Malebné Živogošče
- 9110 prečítaní
- 31.08.2011
- Nuansy leta v chorvátskom Gradaci
- 8690 prečítaní
- 30.09.2010
- Chorvátska "MHD" alebo Smiech cez slzy
- 7983 prečítaní
- 10.07.2012
- Poplatok za príručnú batožinu WizzAir – väčší komfort či obyčajné zdieranie?
- 6479 prečítaní
Airbus a Boeing - hra na mačku a myš?
Najväčší konkurenti vo výrobe lietadiel majú „novú kauzu“ – ktorý z nich prijal väčšiu nezákonnú štátnu podporu.
Podľa WTO (Svetovej obchodnej organizácie) americký výrobca lietadiel Boeing získal v minulosti nezákonnú dotáciu od štátu v hodnote 5 miliárd dolárov.
Karel De Gucht eurokomisár pre obchod si myslí, že vyjadrenie WTO potvrdilo len názor EÚ, že Boeing má veľkú štátnu podporu vo forme nedovolených financií. Oproti tomu Ron Kirkt šéf Úradu obchodného zástupcu USA tvrdí, že z vyjadrenia WTO vyplýva, že Boeing dostal menej nezákonných dotácií ako Airbus – hlavný konkurent z Európy, ktorý mal práve podľa správ WTO dostať až 18 miliardovú „ finančnú injekciu“ od štátu.
Agentúra AP však uvádza, že nie všetka pomoc od štátu Airbusu bol nezákonná. Kirk napriek tomu tvrdí, že správa WTO je víťazstvom pre Boeing.
Predstavitelia Európskej komisie vraj vyzvali USA, aby ukončili svoju nezákonnú podporu výrobcu lietadiel, na čo Kirk reagaoval, že Washington je ochotný túto výzvu zvážiť. Nezabudol však poznamenať, že od Európy sa rovnako očakáva, že bude reagovať na všetky zistenia WTO tak, ako USA.
Máte pocit, že toto vzájomné „doťahovanie“ medzi americkým a európskym výrobcom nikdy neskončí a miestami je to len čisto o tých pomyselných víťazstvách jedného nad druhým? Môžem vás ubezpečiť, že som podobného názoru
Každopádne, Boeing a Airbus nateraz zostávajú stále najväčšími a najvyužívanejšími výrobcami, čo potvrdzuje že aj to že aj najlepšie aerolinky majú väčšinu svojich strojov práve od týchto spoločností.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.