[ Gabika]

Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.

Ďalšie články

Najčítanejšie

Víkendový relax na Liptove

Pridané: 07.06.2012 | Prečítané 3952 x

Aj vy neustále pátrate v rôznych zľavomatoch a na zľavozónach a hľadáte nejakú dobrú ponuku na wellness víkend na Slovensku? Mám pre vás tip – aj bez zľavomatov – relax penzióny Avena v Liptovskom Jáne.

S priateľom sme dlho premýšľali nad tým, kde by sme strávili príjemný oddych – naše kritéria boli jasné – žiaden veľký komplex, veľa prírody, možnosť „oddychovej“ turistiky, nejaký wellness, hlavne krásne okolie, taký ten ľahký backpacking na Slovensku.  Hľadali sme a našli sme. Penzión Galanto, ktorý patrí k penziónom poskytujúcim wellness v hlavnom relax hoteli Avena *** v Liptovskom Jáne. Do veľkého hotela sme ísť nechceli, preto sme ani priamo nad Avenou neuvažovali, ale zvažovali sme medzi penziónom Horec** a Galanto***. Zvíťazila predstava šumu potoka tečúceho priamo pred penziónom a orientácia takmer na samote. Po príchode sme usúdili, že sme zvolili správne. V lone prírody a pritom so všetkými službami. Cena bola výborná 2 osoby s plnou penziou a dvoma procedúrami podľa vlastného výberu do 90 € komplet, nebolo čo riešiť.

Prvé čo náš však jemne zdezorientovalo bolo slabé značenie tabuľami priamo v Liptovskom Jáne, všade sa písalo o Avene, Horci a Galanto tam bolo tuším napísané len raz a až kdesi skoro priamo pred ním. Tak ale nakoniec sme ho úspešne našli :) Penzión krásny navonok, takisto vo vnútri. Ide o penzión rodinného typu, čo sa potvrdilo aj na tom, že tam mali čašníka a čašníčku, recepčnú a recepčného a barmana a barmanku v dvoch osobách, teda servis služieb  nebol až tak prepychový, ale vždy sme nakoniec dostali, čo sme chceli, tak sme boli radi. Až teda na to, že sme večer vyše polhodiny čakali pri bare na drink a keď konečne prišla barmanka, recepčná a servírka v jednom, povedala, že si musí uzavrieť kasu, tak sme moc toho nenavyberali, ale čo už...  Zato izba spĺňala naše očakávanie, nachádzala sa v nej aj TV so satelitným pripojením. Na recepcii a v bare bolo bezplatné wifi pripojenie. Posedieť sa dalo aj na terase s ratanovým nábytkom, pričom vám chvíle relaxu spríjemnilo zurčanie potoka.

Sklamaním trochu, pre nás ako milovníkov piva bolo to, že tam nemali čapované pivko, ale prežili sme aj na fľaškovom. Jedlá boli chutné, ale v prvé ráno sme došli na raňajky neskôr a výber už nebol až taký široký a mali sme pocit, že ani nejako extra nedokladali. Ale hladom sme netrpeli a to je hlavné! Zato nám všetko vynahradila nádherná príroda vôkol a super ľudia, s ktorými sme boli. Relaxačné procedúry (okrem soľnej jaskyne) sú poskytované v hlavnom relax hoteli Avena***, mysleli sme si že je veľmi blízko, až ak blízko síce nebol, ale aspoň sme si urobili peknú prechádzku. V piatok sme si tam šli objednať masáž na sobotu a ako druhú procedúru, ktorú sme mali v cene pobytu sme si zvolili soľnú jaskyňu priamo v Galante.

Do Aveny sme šli po ceste pešo, prešli sme aj okolo Horca, ktorý vyzerá tiež veľmi dobre, dokonca tam majú také malé termálne kúpalisko, keďže tam vyviera termálny prameň. Hotel Avena je situovaný na kopci. Masáže sme si objednali, posedeli sme v príjemnom bare, pozreli si hokej a vybrali sa krížom cez les smerom k nášmu penziónu.

Večer sme si dopriali relax v soľnej jaskyni, i keď ja so svojou klaustrofóbiou som mala dosť problém a zopár minút som sa zaoberala myšlienkou, čo urobím, až sa tie dvere nebudú dať otvoriť....no ale tak nakoniec som sa započúvala do hudby, ktorá hrala a ako tak sa upokojila. Poniektorí sa uvoľnili aj viac až zaspali...wink

Na recepcii nám zapožičali aj rakety na pinpong a rozohral sa ťažký súboj, mne to najviac šlo ako divákovi, ale nevadí. Na druhý deň po raňajkách sme sa šli prejsť k Stanišovskej jaskyni, dovnútra sme nešli. Preskúmali sme terén okolo, a to nám stačilo, mne teda úplne, lebo ako klaustrofobika by ma tam nikto i tak nedostal smiley Slniečko nám svietilo, prechádzka super. Potom sme išli na obed a poobede opäť krížom cez les do Aveny na masáž a jedno čapované. Na terase nás zastihla búrka, ale našťastie netrvala dlho, trochu sme aj zmokli, ale šťastní a zdraví sme dorazili do Galanta.

Bol pred nami posledný deň. keďže na našu izbu nešli v nedeľu nikoho ubytovať, dovolili nám odubytovať sa až na obed, doobeda sme dali ešte turistiku, najedli sa, pobalili a namierili si to smer domov. Avšak ešte sme sa stavili v Jánskej kolibe Strachanovke – veľmi pekné prostredie, určite odporúčam. Podávajú tu liptovské špeciality, my sme si dali nakladaný hermelín a samozrejme pivko. Ďalej sme sa zastavili (rovnako ako na ceste do Liptovského Jána) v salaši Krajinka pri Ružomberku. Varia tu výborné tradičné jedlá, chovajú tu rôzne domáce zvieratá a predávajú výrobky zo syra, z ovčieho mlieka a pod. Nakúpili sme domov zopár korbáčikov, pareníc, po ceste sme ešte aj horský med.

Takže čo dodať na záver? Jednoznačne odporúčam ako únik od stresu všedných dní, prepracovanosti, od každodenných starostí, zaručujem vám, že v lone krásnej liptovskej prírody načerpáte energiu a výborne si oddýchnete.

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.