Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.
Témy
Najčítanejšie
- 19.08.2010
- Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?
- 16031 prečítaní
- 16.08.2010
- Malebné Živogošče
- 9117 prečítaní
- 31.08.2011
- Nuansy leta v chorvátskom Gradaci
- 8697 prečítaní
- 30.09.2010
- Chorvátska "MHD" alebo Smiech cez slzy
- 7991 prečítaní
- 10.07.2012
- Poplatok za príručnú batožinu WizzAir – väčší komfort či obyčajné zdieranie?
- 6489 prečítaní
Žena v kokpite
Žena za volantom už nie je nič extra, ale žena v kokpite, to už je niečo iné. A pritom žiadna novinka. Už v 30-tych rokoch 20. stor. bola žena pilotkou.
Ak vám napadlo, že riadiť nejaké športové lietadlo, príp. bezmotorové, nie je až taký problém, tak možno máte pravdu. Ale Američanka Amelia Earhartová patrila v medzivojnovom období k leteckým celebritám. Absolvovala totiž prelet nad Atlantikom. Dňa 20. mája 1932 sa k nebu vzniesla z kanadského Newfoundlandu a po 15 hodinách pristála na pevnine v severnom Írsku. Bola tak prvou ženou, ktorá preletela z Ameriky do Európy, ale zároveň aj druhým človekom, čo to zvládol sám. Prvým bol Charles Lindberg.
Pôvodne mala pristáť až v Paríži, avšak pre technické problémy tak učinila skôr a vystrašila miestne stádo kráv, keď pristávala na dvore farmára. Ako dôkaz, že priletela z Ameriky nosila aktuálne číslo kanadských novín. Preletela 3250 km na severným Atlantikom, kedy jej stroj bičovala námraza a technika odmietala poslušnosť. Prežila si niekoľko krušných chvíľ, pričom raz sa skoro zrútila do oceána. Nefungoval jej výškomer a z výfuku šľahali plamene.
Už pred touto významnou cestou však pilotovala tzv. vírnik – stroj pripomínajúci vrtuľník, preletela americký kontinent a založila ženskú leteckú organizáciu. V roku 1935 sama preletela ako prvý človek v dejinách z Havajských ostrov na americkú pevninu. Povráva sa, že počas tohto letu dokonca počúvala operu...
Najväčšiu slávu, avšak s horkou príchuťou, jej priniesol let v roku 1937, kedy sa spolu s navigátorom Fredom Noonanom vzniesla z Miami smerom na východ. Mali v pláne obletieť zemeguľu. Spočiatku šlo všetko ako malo, preletela cez Južnú Ameriku, Afriku, Indiu a dostali sa do juhovýchodnej Ázie a na Novú Guineu. Mali v pláne preletieť celkovo 35 000 km, chceli letieť ešte ponad Tichý oceán do Spojených štátov a do cieľa. Čakala ich asi štvrtina cesty, keď 2. júla ich lietadlo zmizlo. Zrútilo sa do Pacifiku a jeho trosky nikdy nenašli. Amelia mala krátko pred štyridsiatkou. Rokmi sa objavilo niekoľko teórií a možných príčin pádu, avšak ani jedna celkom neobjasnila príčinu tragickej nehody tejto najslávnejšej americkej pilotky. Amelia sa však stala pre letectvo hrdinkou. Smrť sa ju pokúšala zobrať už skôr, keď ako dobrovoľníčka počas prvej svetovej vojny pomáhala zraneným v nemocnici v Toronte, kde ochorela na španielsku chrípku a skoro ju neprežila. Hoci pochádzala z bohatej rodiny, na letecký výcvik si zarobila sama.
Takže nielenže ženy rady nosia nohavice, dokonca aj letecké čapice
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.