Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.
Témy
Najčítanejšie
- 19.08.2010
- Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?
- 16017 prečítaní
- 16.08.2010
- Malebné Živogošče
- 9110 prečítaní
- 31.08.2011
- Nuansy leta v chorvátskom Gradaci
- 8690 prečítaní
- 30.09.2010
- Chorvátska "MHD" alebo Smiech cez slzy
- 7982 prečítaní
- 10.07.2012
- Poplatok za príručnú batožinu WizzAir – väčší komfort či obyčajné zdieranie?
- 6478 prečítaní
Slovenské regionálne letiská potrebujú financie
O tom, že slovenské letiská potrebujú financie na to, aby mohli zrekonštruovať svoje vzletové a pristávacie dráhy, a tiež svoju infraštruktúru niet ani pochýb. V médiách sa tak nedávno objavila správa, ktorá sumarizuje, koľko financií ktoré letisko potrebuje a hneď v úvode možno konštatovať, že nejde o malé peniaze.
Avšak treba povedať aj to, že bez komplexných rekonštrukčných prác je priam zbytočné investovať do rozvoja a podpory leteckých liniek a iných letiskových aktivít, ak má byť infraštruktúra v dezolátnom stave.
Spravme si teda krátky prehľad o tom, koľko financií by slovenské regionálne letiská potrebovali na rekonštrukčné práce. Tak napríklad Letisko Poprad – Tatry by na rekonštrukciou vzletovo-pristávacej dráhy potrebovalo 70 mil. eur. Investovať nevyhnutne potrebujú na rekonštrukciu odletovej haly, keďže hokejový klub Lev Poprad ohlásil svoju účasť KHL. V tomto roku mu štát schválil 1, 17 mil. eur dotáciu. V nasledujúcich dvoch rokoch si letisko žiada na fungovanie 1,32 mil. eur a 1,24 mil. eur. Tiež potrebuje príspevok na malé investície do infraštruktúry, a to na rok 2012 vo výške 7,67 mil. eur a 757 tis. eur na rok 2013.
Vzletová a pristávacia dráha tohto letiska je 2600 metrov dlhá a 45 metrov široká. V minulom roku toto letisko vybavilo 27 693 pasažierov, čo bolo o 46% medziročne menej. Letisku by mohla pomôcť nová linka Praha – Poprad operovaná spoločnosťou ČSA od mája roku 2011. Letisko zamestnáva 80 ľudí.
Letisko Žilina by malo v tomto roku dostať štátnu dotáciu vo výške 549,64 mil. a na ďalšie dva roky by potrebovalo 1,845 mil. eur a 1,76 mil. eur. Na výdavky do infraštruktúry by potrebovalo 900 tis. eur a potom 750 tis. eur. Vzletovo-pristávacia dráha je dlhá 1 150 metrov a široká je 30 metrov a na jej opravu treba asi 50 mil. eur. Minulý rok bránami letiska prešlo 9 912 cestujúcich, čo bolo o 20% menej ako predtým. Prevažnú väčšinu tvorili pasažieri ČSA, ktorá operuje linku medzi Prahou a Žilinou. Celkové výnosy medziročne klesli o 1,75 %. Letisko má v súčasnosti 36 pracovníkov.
Letisko Sliač má na tento rok určenú dotáciu 601,6 tis. eur a v ďalších rokoch potrebuje 981,5 tis. a 1,128 mil. eur. Na malé investície do letiskovej infraštruktúry vo výške 3,71 mil. eur a 430 tis. eur. Vzletová a pristávacia dráha má dĺžku 27400 metrov šírku 57 metrov. Ako sme už spomínali v nedávnej aktualite, tak práve v tomto týždni sa začali lietať charterové lety do Bulharska a do Turecka. Letisko má cca 28 zamestnancov.
Letisko Piešťany dostane v tomto roku dotáciu vo výške 242,31 tis. eur. A v ďalších dvoch rokoch potrebuje 120 tis. eur na bezpečnostnú ochranu. Minulý rok prešlo jeho bránami 1 427 pasažierov. Vzletovo-pristávacia dráha je 2000 metrov dlhá a 30 metrov široká. Letisko zamestnáva 36 pracovníkov.
Tak sa nechajme prekvapiť, ako budú letiská ďalej hospodáriť a či sa dočkáme nejakého väčšieho vzrastu v leteckej doprave...
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.