Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.
Témy
Najčítanejšie
- 19.08.2010
- Prečo sú nízkonákladové lety nízkonákladové?
- 16016 prečítaní
- 16.08.2010
- Malebné Živogošče
- 9110 prečítaní
- 31.08.2011
- Nuansy leta v chorvátskom Gradaci
- 8690 prečítaní
- 30.09.2010
- Chorvátska "MHD" alebo Smiech cez slzy
- 7982 prečítaní
- 10.07.2012
- Poplatok za príručnú batožinu WizzAir – väčší komfort či obyčajné zdieranie?
- 6478 prečítaní
Obor oblohy Boeing 747-8 International absolvoval prvý skúšobný let
Prednedávnom sa uskutočnil prvý skúšobný let tohto najväčšieho civilného dopravného lietadla od Boeingu. Informoval o tom nemecký denník Die Welt a agentúra DPA. Tento stroj už pred časom prešiel rôznymi skúšobnými testami.
Toto lietadlo vzlietlo z letiska v Everette, kde koncern Boeing tento stroj aj po prvýkrát predstavil ako úplne zmodernizovanú verziu B747. Lietadlo brázdilo oblohu štyri hodinu a 25 minút a následne bez problémov pristálo na letisku v Seattle, v štáte Washington.
Nový stroj je o šesť metrov dlhší ako starší typ, je vybavený novým kokpitom, má modernejší interiér, a tiež motory. Navyše by mal šetriť aj naše životné prostredie, pretože má hospodárnejšiu prevádzku a medzi jeho ďalšie prednosti patrí to, že je tichší.
V Boeingu 747-8 môže naraz cestovať až 467 pasažierov, avšak najväčší konkurent Airbus pripravuje stroj A380, na ktorého palubu sa bez problémov dá až 536 a viac pasažierov.
Od budúceho roka by tento stroj mal byť súčasťou flotíl viacerých leteckých spoločností, medzi prvými by ho mala získať Lufthansa. Najprv však musia prototypy nalietať aspoň 600 hodín a získať aj potrebné povolenia od úradov. Týmto sa zároveň o niečo predĺži čas dodania, konkrétne o 18 mesiacov neskôr, ako bolo naplánované.
Boeing má z Jumbo strojmi skúsenosti už od roku 1969, vtedy sa na k nebesiam vzniesol prvý stroj tohto typu a celkovo ich do dnešného dňa bolo vyrobených asi 1418.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.