[ Gabika]

Som typická Váha, niekedy potrebujem byť stredobodom pozornosti, inokedy vyhľadávam samotu. Milujem jedinečnosť, aj preto som študovala literatúru a filozofiu. Zbožňujem medzivojnovú literatúru, expresionizmus a neviem sa nasýtiť Smrekovho vitalizmu. Viac cestujem prstom po mape, ako reálne, o to viac sa zaujímam o zážitky ostatných. Nemám vysnívané miesto - pre mňa je úžasné každé, kde cítim vnútorný pokoj a harmóniu. Neodmysliteľne ku mne patrí kniha, káva, kvalitné červené víno a samozrejme moji najbližší.

Ďalšie články

Najčítanejšie

Bude nedostatok pilotov?

Pridané: 20.09.2011 | Prečítané 2488 x

„Čím budem, až vyrastiem? Budem pilotom.“ Zdá sa však, že o túto profesiu bude čoraz menší záujem, najmä v Ázii.

Najväčší americký výrobca lietadiel Boeing nedávno upozornil na fakt, že Ázia bude postupne čeliť nedostatku pilotov pre civilné dopravné lietadlá. Záujem o túto profesiu bude mať podľa Boeingu klesajúci charakter.

 

 

Prečo mladých neláka pracovať v letectve na pozícii pilotov je zrejmé, všetci túžia po väčšom komforte a vyššej kvalite života, ktoré im môže zabezpečiť práca vo veľkých a úspešných firmách typu Google či Microsoft. Tak sa niet čo čudovať, že nesnívajú o tom, že budú lietať v oblakoch.

 

 

Podľa šéfa divízie služieb zákazníkom Roeia Ganzarskeho bude Ázia a krajiny Tichého oceána v rokoch 2011 – 2030 potrebovať približne 182 000 pilotov. Samotná Čína bude potrebovať asi 40 % z tohto počtu. Takisto sa zvýši dopyt po leteckých technikoch.

 

 

 V súčasnosti je v Ázii asi 60 500 ľudí zamestnaných na pozícii pilotov a 45 500 ľudí pracuje ako leteckí technici. Súčasní piloti a technici však tiež raz budú musieť odísť do dôchodku, takže dopyt po nových zamestnancoch sa zvýši aj takouto prirodzenou „výmenou“ generácií.

 

 

Podľa Roeia Ganzarskeho však výchova pilotov a technikov už v súčasnosti zaostáva za potrebami, čiže pri pokračovaní neustáleho trendu rozširovania sa leteckých dopravných služieb a náraste leteckých spoločností skutočne príde k tomu, že počet pilotov a leteckých technikov bude nedostačujúci. Už dnes existujú letecké spoločnosti, napr. v Indii, Indonézii a na Filipinách, ktoré obmedzili počet letov, pretože nemajú dostatok zamestnancov.

 

 

Spoločnosť Boeing by mala v budúcnosti rozbehnúť kampaň na zvýšenie záujmu o profesiu pilotov, aby sa zamedzilo „kríze“ v tejto sfére.

 

 

Ázijské letecké spoločnosti neustále rozširujú svoje ponuky a vznikajú nové a nové nízkonákladové spoločnosti príťažlivými cenami leteniek, avšak problém skutočne nastane, ak nebude mať kto obsluhovať lietadlá na týchto linkách. 

 

 

 

 

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.