Som typ človeka, ktorý berie prácu ako zábavu. Ak sa dá, tak pri nej v prvom rade relaxujem. Mám veľmi rád samotu a pokoj. Milujem prírodu a pokiaľ mi to práca dovoľuje, trávim čas na vidieku. Neznášam klamstvo povedané priamo do očí a nekompetentnosť niektorých ľudí. Z krajín, ktoré som doteraz navštívil sa mi najviac páčilo Chorvátsko a mojím cestovateľským snom je Austrália.
Témy
Najčítanejšie
- 31.07.2013
- Ušetrite na diaľniciach v Chorvátsku
- 8321 prečítaní
- 28.04.2011
- „Môžete prosím otvoriť okno?“ alebo Šialené žiadosti cestujúcich v lietadle
- 6525 prečítaní
- 18.10.2010
- Jeden pilot na let stačí. Keď tak, poletí letuška
- 6358 prečítaní
- 04.08.2010
- Kuracie soté vo výške 10 000 metrov. Sen alebo skutočnosť?
- 6065 prečítaní
- 28.07.2010
- Máte strach z lietania? Nie ste sami.
- 5343 prečítaní
Pomoc na letisku v prípade problémov? V dnešnej dobe luxus
Stalo sa vám už niekedy, že keď ste mali na letisku problém s letenkou, batožinou alebo ste mali iný problém, tak nebolo nikoho, kto by vám pomohol? Takéto situácie poznajú agenti leteckých agentúr, ktorí sú niekedy i niekoľko tisíc kilometrov vzdialení od klienta a v slúchadle počujú žiadosť o pomoc, ale i nadávky ľudí, ktorí sa do problémov dostali sami.
Ako to teda vlastne je? Kto mi pomôže riešiť problémy na letisku? Poďme si rozobrať niektoré najčastejšie problémy cestujúcich.
Jazyková bariéra - veľmi často sa stáva, že klient ktorý cestuje po svete, komunikuje minimálne, alebo vôbec v anglickom jazyku. Do problémov sa potom dostane sám a veľmi rýchlo, keď ho pracovník leteckej spoločnosti alebo letiska požiada o konkrétnu vec a on ani nevie, čo od neho vlastne chce.
Chýbajúce alebo neplatné doklady – ako sa vraví, neznalosť zákona neospravedlňuje. V cestovaní po svete to platí dvojnásobne. Cestujúcim občas chýbajú potrebné doklady pri vstupe do konkrétneho štátu, alebo majú daný doklad neplatný. Pritom si stačí pred odchodom skontrolovať platnosť cestovného dokladu alebo víza. V prípade nejasností odporúčam kontaktovať veľvyslanectvo štátu, do ktorého chcem vycestovať, prípadne ministerstvo zahraničných vecí.
Nepresné, resp. neúplné informácie o lete a letiskách – častý problém, o ktorom klienti nevedia alebo si myslia, že neexistuje. Klienti sa neinformujú o prestupových letiskách. Najčastejšie komplikácie sú na prvom prestupovom letisku v USA. Veľa klientov ani nevie, že po prílete do USA musí ísť cez migračnú kontrolu a kontrolu batožiny. V praxi to znamená, že sa musí znova registrovať a riziko zmeškania nasledujúceho letu je tak dosť veľké.
Prepravovaný tovar v batožine – v tomto prípade si treba zistiť, či destinácia, do ktorej cestujem povoľuje tovar, ktorý mám v batožine. Vyhnete sa tým nepríjemnému prehľadávaniu, prípadne vyhodeniu vami prepravovanej veci. V niektorých krajinách vám môže okrem likvidácie prevážaného tovaru hroziť i „mastná“ pokuta, alebo až zatknutie.
Pokiaľ sa už vyskytne akýkoľvek problém na začiatku, počas alebo na konci letu, je vždy potrebné o tom informovať pracovníka leteckej spoločnosti, s ktorou máte nasledujúci let, prípadne získať viac informácií. Vždy sa nájde variant ako, resp. akým spôsobom je možné daný problém vyriešiť. Ale vôľa riešiť problém musí byť na oboch stranách.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.