Som typ človeka, ktorý berie prácu ako zábavu. Ak sa dá, tak pri nej v prvom rade relaxujem. Mám veľmi rád samotu a pokoj. Milujem prírodu a pokiaľ mi to práca dovoľuje, trávim čas na vidieku. Neznášam klamstvo povedané priamo do očí a nekompetentnosť niektorých ľudí. Z krajín, ktoré som doteraz navštívil sa mi najviac páčilo Chorvátsko a mojím cestovateľským snom je Austrália.
Témy
Najčítanejšie
- 31.07.2013
- Ušetrite na diaľniciach v Chorvátsku
- 8315 prečítaní
- 28.04.2011
- „Môžete prosím otvoriť okno?“ alebo Šialené žiadosti cestujúcich v lietadle
- 6518 prečítaní
- 18.10.2010
- Jeden pilot na let stačí. Keď tak, poletí letuška
- 6355 prečítaní
- 04.08.2010
- Kuracie soté vo výške 10 000 metrov. Sen alebo skutočnosť?
- 6060 prečítaní
- 28.07.2010
- Máte strach z lietania? Nie ste sami.
- 5339 prečítaní
ČSA na predaj? Asi sa ani nikto nenájde
Nie je to tak dávno, čo sme písali články o reštrukturalizácii leteckého prepravcu ČSA. Tak ako iné letecké spoločnosti, i ČSA trápi nedostatok finančných prostriedkov, s čím súvisí rušenie nevyťažených liniek a zbavovanie sa neziskových organizácií, ktoré pod ne patrili.
Keďže je väčšinovým vlastníkom štát, už dávnejšie sa rozhodol, že sa pokúsi prepravcu sprivatizovať, a teda nájsť českému národnému prepravcovi strategického partnera, ktorý by ich opäť dostal do plusových čísel a zároveň by im umožnil i rozšíriť letový poriadok o ďalšie destinácie nielen po Európe, ale aj po svete.
Doteraz sa dial pravý opak. Leteckú spoločnosť sa sprivatizovať nepodarilo. Preto sa česká vláda opäť rozhodla, že sa opäť pokúsi o privatizáciu národného prepravcu. Ako sa ale vyjadril generálny riaditeľ Českého aeroholdingu, pod ktorý patria i ČSA, pán Miroslav Dvořák, na 70 percent sa letecká spoločnosť nepredá. Jeho vyjadrenia poukazujú na stav, v akom sa momentálne nachádza letecký priemysel vo svete. V podstate sú skoro všetky menšie letecké spoločnosti na predaj a i tie veľké majú problémy prežiť.
Podľa generálneho riaditeľa firma momentálne vykazuje všetky ukazovatele stabilizovanej firmy, a teda ak sa i nepredajú, tak sa de facto nič nestane. Ako ďalej poznamenal, aerolinky by už mali v blízkej budúcnosti priblížiť k vyrovnanému hospodáreniu. Záleží ale i na kurze dolára a cene paliva na svetových trhoch. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť a či zostanú ČSA i naďalej českým národným prepravcom. Držme im palce. My už svojho národné prepravcu dávno nemáme.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.