Som typ človeka, ktorý berie prácu ako zábavu. Ak sa dá, tak pri nej v prvom rade relaxujem. Mám veľmi rád samotu a pokoj. Milujem prírodu a pokiaľ mi to práca dovoľuje, trávim čas na vidieku. Neznášam klamstvo povedané priamo do očí a nekompetentnosť niektorých ľudí. Z krajín, ktoré som doteraz navštívil sa mi najviac páčilo Chorvátsko a mojím cestovateľským snom je Austrália.
Témy
Najčítanejšie
- 31.07.2013
- Ušetrite na diaľniciach v Chorvátsku
- 8316 prečítaní
- 28.04.2011
- „Môžete prosím otvoriť okno?“ alebo Šialené žiadosti cestujúcich v lietadle
- 6520 prečítaní
- 18.10.2010
- Jeden pilot na let stačí. Keď tak, poletí letuška
- 6355 prečítaní
- 04.08.2010
- Kuracie soté vo výške 10 000 metrov. Sen alebo skutočnosť?
- 6061 prečítaní
- 28.07.2010
- Máte strach z lietania? Nie ste sami.
- 5340 prečítaní
Quo vadis letisko Bratislava?
Častou témou klientov s ktorými komunikujem, a ktorí často lietajú, je nešťastná téma letisko Bratislava.
Tí z vás, ktorí čítajú naše články, resp. blogy, si určite všimli, že témou letiska Bratislava sa zaoberáme pomerne často. Ak sa vrátim k mojej osobe, tak je mi veľmi ľúto stavu, v akom sa letisko Bratislava nachádza a do budúcnosti sa to asi tak skoro nezmení. Mám teraz na mysli neutešenú situáciu s počtom prelietavaných destinácií a tým pádom i počet odbavených pravidelných liniek. Z roka na rok ich iba ubúda.
Po krachu Skyeurope sa letisko nachádza v akejsi kóme. Pravdou zostáva, že cca. 70 km ďalej na západ je veľké medzinárodné letisko Viedeň, a to zachytáva všetky veľké a zaujímavé destinácie.
Ale i tak sa pýtam, či sa z toho „koláča“, ktorý vlastní Viedeň, nedá niečo „uhryznúť“ pre Bratislavu? To je letisko Bratislava naozaj také nezaujímavé z hľadiska polohy i ponúkanej ceny? Ak si to zrátam, tak veľkí leteckí prepravcovia o Bratislavu ani nezakopnú a tí, ktorí tu boli, vydržali v priemere iba zopár mesiacov. Z nízkonákladových prepravcov je tu zatiaľ iba Ryanair, ale ani ten nerozširuje svoje pôsobenie, ale naopak, okresáva.
Aby som povedal úplnú pravdu, tak ako zaujímavé vidím spojenie s Moskvou cez UTair, linku DanubeWings do Košíc a cez leto aj do niektorých dovolenkových destinácií. Inak veľká bieda. V minulosti som sa vždy snažil vyhnúť téme privatizácie letiska alebo dlhodobého prenájmu, no nie som si istý, či sa bez toho situácia zmení, no pre zlepšenie stavu je to podľa mňa nevyhnutná vec.
Štát akosi nemá záujem alebo možnosti zmeniť neutešenú situáciu, ktorá sa iba zhoršuje. Veľká škoda, že Slovenská republika nemá národného prepravcu, prípadne prepravcu, ktorý by mal centrálu v Bratislave, aby situáciu pomohol zmeniť.
Chvíľu boli i reči o tom, že o letisko má záujem letisko Mníchov, ale i po tejto správe zostalo ticho. Preto by sa chcel i ja spýtať kompetentných, čo bude ďalej? I naďalej sa bude letisko Bratislava trápiť alebo bude iba spať a snívať o veľkom počte prepravených pasažieroch, pre ktorých je novopostavený terminál určený? Zatiaľ asi áno. Zmena je totiž v nedohľadne.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.