[ Ľuboš]

Som typ človeka, ktorý berie prácu ako zábavu. Ak sa dá, tak pri nej v prvom rade relaxujem. Mám veľmi rád samotu a pokoj. Milujem prírodu a pokiaľ mi to práca dovoľuje, trávim čas na vidieku. Neznášam klamstvo povedané priamo do očí a nekompetentnosť niektorých ľudí. Z krajín, ktoré som doteraz navštívil sa mi najviac páčilo Chorvátsko a mojím cestovateľským snom je Austrália.

Čínske lietadlá predtým a dnes

Pridané: 28.09.2011 | Prečítané 1986 x

Čína sa v minulosti výrobe moderných lietadiel nevenovala. Výrobe moderných strojov sa však venovalo Rusko. Ruské tupolevy, iljusiny, jakolevy a antonovy nahrádzajú boeingy a airbusy.

Novinku má predstavovať rusko-taliansky SuperJet na regionálne trateMS -21 – „MAGISTRALNYJ SAMOLOT“ pre 21. storočie. Podobne ako čínsky C919 by chcel by ť tento stroj alternatívou Boeingu 737Airbusu A320.

 

 

A práve ruské stroje tvoria flotilu Číny. Sovietske iljusiny a tupolevy, ktorými Čína zásobovala svoje aerolínie patria minulosti. Dožívajú aj čínske repliky starých antonovov. V sedemdesiatych rokoch Mao Ce-tungova strana prikázala demonštrovať čínsku technologickú vyspelosť na prvom vlastnom štvormotorovom prúdovom lietadle. Maoisti praktickým konaním však hospodárske a technologické napredovanie fakticky brzdili a iniciátora projektu lietadla zatvorili za kontrarevolučnú činnosť.

 

Po štrnástich rokoch márnych snáh projekt podobný americkému Boeingu 707 zastavili.

 

Zaostalá, do seba uzavretá krajina sa začala svetu otvárať až v roku 1972, kedy na počesť návštevy amerického prezidenta Richarda Nixona urobila nevídané gesto – kúpila 10 skutočných boeingov. To už v krajine lietali britské lietadlá.

 

 

V osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch sa po márnych snahách o vlastné konštrukcie čínsky letecké priemysel zoznamoval so špičkovými technológiami pri licenčnej výrobe amerických lietadiel MD-80 a neskôr pri výrobe strojov pre Boeing a Airbus. Rozličné typy boeingov a airbusov, ktoré sú základným jadrom flotil čínskych aerolínií dopĺňaj aj regionálne lietadlá Kanady Brazílie.

 

 

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.