Som typ človeka, ktorý berie prácu ako zábavu. Ak sa dá, tak pri nej v prvom rade relaxujem. Mám veľmi rád samotu a pokoj. Milujem prírodu a pokiaľ mi to práca dovoľuje, trávim čas na vidieku. Neznášam klamstvo povedané priamo do očí a nekompetentnosť niektorých ľudí. Z krajín, ktoré som doteraz navštívil sa mi najviac páčilo Chorvátsko a mojím cestovateľským snom je Austrália.
Témy
Najčítanejšie
- 31.07.2013
- Ušetrite na diaľniciach v Chorvátsku
- 8316 prečítaní
- 28.04.2011
- „Môžete prosím otvoriť okno?“ alebo Šialené žiadosti cestujúcich v lietadle
- 6520 prečítaní
- 18.10.2010
- Jeden pilot na let stačí. Keď tak, poletí letuška
- 6355 prečítaní
- 04.08.2010
- Kuracie soté vo výške 10 000 metrov. Sen alebo skutočnosť?
- 6061 prečítaní
- 28.07.2010
- Máte strach z lietania? Nie ste sami.
- 5341 prečítaní
Čínske lietadlá predtým a dnes
Čína sa v minulosti výrobe moderných lietadiel nevenovala. Výrobe moderných strojov sa však venovalo Rusko. Ruské tupolevy, iljusiny, jakolevy a antonovy nahrádzajú boeingy a airbusy.
Novinku má predstavovať rusko-taliansky SuperJet na regionálne trate a MS -21 – „MAGISTRALNYJ SAMOLOT“ pre 21. storočie. Podobne ako čínsky C919 by chcel by ť tento stroj alternatívou Boeingu 737 a Airbusu A320.
A práve ruské stroje tvoria flotilu Číny. Sovietske iljusiny a tupolevy, ktorými Čína zásobovala svoje aerolínie patria minulosti. Dožívajú aj čínske repliky starých antonovov. V sedemdesiatych rokoch Mao Ce-tungova strana prikázala demonštrovať čínsku technologickú vyspelosť na prvom vlastnom štvormotorovom prúdovom lietadle. Maoisti praktickým konaním však hospodárske a technologické napredovanie fakticky brzdili a iniciátora projektu lietadla zatvorili za kontrarevolučnú činnosť.
Po štrnástich rokoch márnych snáh projekt podobný americkému Boeingu 707 zastavili.
Zaostalá, do seba uzavretá krajina sa začala svetu otvárať až v roku 1972, kedy na počesť návštevy amerického prezidenta Richarda Nixona urobila nevídané gesto – kúpila 10 skutočných boeingov. To už v krajine lietali britské lietadlá.
V osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch sa po márnych snahách o vlastné konštrukcie čínsky letecké priemysel zoznamoval so špičkovými technológiami pri licenčnej výrobe amerických lietadiel MD-80 a neskôr pri výrobe strojov pre Boeing a Airbus. Rozličné typy boeingov a airbusov, ktoré sú základným jadrom flotil čínskych aerolínií dopĺňaj aj regionálne lietadlá z Kanady a Brazílie.
Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.