[ Danka]

Nemám rada nudu a stereotyp, asi preto je veľmi ťažké pripútať ma k jednému miestu. Rada cestujem, spoznávam nové miesta, a tiež kultúry. Najviac energie viem načerpať pri pobyte v prírode, pri športe a pohybe, na slnku, no a keď prší, tak aj v dobrom spánku :) Mám rada jazdu autom, je jedno kam sa veziem, ale na Slovensku je to určite cesta smer Žilina – Martin. K môjmu životu patrí rodina, priatelia a spoločnosť s dobrou náladou a úsmevom na tvári.

Ďalšie články

6232 prečítaní

Futbalový víkend v Miláne

Pridané: 16.11.2010 | Prečítané 3750 x

Keďže ma veľmi zaujalo rozprávanie môjho kamaráta, ktorý navštívil Miláno, rozhodla som sa jeho zážitky prerozprávať. I keď prioritným zámerom jeho návštevy tohto talianskeho mesta bol futbalový zápas, nenechal si ujsť ani jeho krátku prehliadku. Nech sa páči, nechajte sa ním inšpirovať.

V sobotu podvečer sme odlietali na futbalový zápas Inter Miláno – Juventus Toríno, ktorý sa odohrával na druhý deň večer. Pred odletom nás privítalo vynovené bratislavské letisko, z ktorého som v súčasnom stave odlietal prvýkrát. Zmeny sú na prvý pohľad viditeľné - k lepšiemu a myslím, že na naše slovenské pomery bude otvorenie nového terminálu i v budúcnosti dostačujúce. Veď konkurovať v dlhých letoch neďalekej Viedni určite neplánujeme a dve slušné letiská oddelené iba krátkou vzdialenosťou sú pre okolitý región veľmi dobré.

Náš let dlhý niečo vyše hodiny smeroval na letisko Milano – Bergamo, vzdialeného asi 50 km od centra Milána. Táto vzdialenosť nebola prekážkou, nakoľko z letiska je neustále zabezpečená preprava cestujúcich autobusmi. Tento spôsob dopravy do centra Milána sme zvolili aj my a po zaplatení 8,90 € na osobu sme o hodinku boli na autobusovej stanici. Taxíkom sme sa o pár minút dopravili do veľmi pekného hotela na okraji Milána. „Jolly hotel“ sa nachádzal v peknej a zároveň veľmi pokojnej štvrti. Keďže okrem futbalového zápasu sme si chceli pozrieť aj mesto, zistili sme si na recepcii najlepšie spojenia. Veľmi výhodné je kúpiť si celodenný lístok, ktorý je platný aj na metro, a tiež aj na autobusovú dopravu.

Po noci strávenej v hoteli sme ráno odcestovali autobusom k prvej zastávke metra, odkiaľ sme sa presunuli do štvrte San Siro, kde sa nachádza futbalový štadión pod rovnakým menom. Chceli sme si hneď na začiatku dňa pozrieť, kde sa nachádza tento monument postavený ešte pred druhou svetovou vojnou, ktorého tribúny pojmú viac ako 80 tisíc divákov.

Po prvom kontakte so štadiónom a nákupom futbalových suvenírov sme sa opäť metrom vydali do srdca Milána. Pozreli sme námestie Piazza Del Duomo s monumentálnym chrámom Duomo v jeho strede. Toto nádherné námestie dýchajúce históriou, kultúrou a módou, je typickým ukazovateľom talianskeho životného štýlu. Na terase malej reštaurácie sme sa posilnili tradičným talianskym jedlom – pizzou.

Keďže do začatia zápasu nám zostávalo ešte pár hodín, metrom sme sa presunuli na rušné Korzo Buenos Aires, ktoré je preplnené trúbiacimi autami a obkolesené hotelmi a obchodmi.

Nastal čas, keď sme sa vrátili späť do štvrte San Siro, kde sme sa nechali dve hodiny unášať pravou futbalovou atmosférou vytvorenou 22 hráčmi na ihrisku a takmer 80 tisíc fanúšikmi v hľadisku. Bolo to nádherné predstavenie dvoch špičkových futbalových klubov.

Po zápase sme sa v noci presunuli opäť autobusmi na letisko Bergamo. Mali sme pred sebou viac ako štvorhodinové čakanie na ranný let spoločnosti Ryanair, kedy nám ešte stále v mysliach doznievali myšlienky na prežitý futbalový zápas. Lietadlo odletelo podľa plánovaného času o 6,00 hod a okolo 9,00 hod sme už boli v rodnej Myjave smiley. Keďže futbal je môj veľký koníček, už opäť rozmýšľam nad podobným športovým zážitkom.

Tak čo, inšpirovali ste sa wink?

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.