[ Danka]

Napísať niečo o sebe nie je vždy jednoduché. Som človek ako každý iný. Som energická, tvrdohlavá a spontánna, preto nemám problém zapojiť sa do akcií na poslednú chvíľu. Rada by som, asi ako každý, precestovala celý svet, pretože také zážitky vám nikto nikdy nezoberie. Štyri roky, ktoré som strávila na slnečnom ostrove Cyprus mi priniesol veľa nádherných chvíľ a spôsobil, že som sa zamilovala do slnka a mora. Napriek tomu milujem aj zimu, korčuľovanie, lyžovanie a bláznenie sa v snehu. Najkrajšie je, keď premrznutá prídem k rozohriatemu krbu. Neodmietnem chutnú večeru pri sviečkach s dobrým vínom a príjemnou spoločnosťou. Milujem prírodu, kone, dobré knihy, tanec a turistiku. Nemám rada samotu. Môj cestovateľský sen: Austrália, Nový Zéland a Kanada.

Ďalšie články

Najčítanejšie

26.08.2011
Sever Sardínie trochu inak
32032 prečítaní
06.08.2010
Ryanairom do 27. týždňa bez dokladu
7609 prečítaní
15.03.2011
Letisko Bratislava - nový terminál
6566 prečítaní
16.02.2011
Dubaj - lyžovačka v púšti
5634 prečítaní
26.07.2010
Na západe ostrova Cyprus
5532 prečítaní

Nevedomosť na "checkine" v USA

Pridané: 04.08.2010 | Prečítané 4664 x

V USA nemusia byť vždy takí informovaní, akoby sme veľakrát čakali. Nedávno nám volal pán X, že stojí v Denveri na „checkine“a pani na „checkine“ ho nechce pustiť, pretože nemá víza do Kanady. Jeho letenka totiž mala byť s prestupom v Toronte (Kanada), čiže Denver (USA)– Toronto (Kanada) – Viedeň (Rakúsko).

Pán X je Slovák a anglicky sa dorozumel len tak, aby pani na „chackine“ pochopila a aby jej krkolomne vysvetlil, že on je Slovák a víza do Kanady nepotrebuje. Pani na checkine sa, žiaľ, s ním nechcela baviť a odmietla ho „nacheckovať“. Predstavte si situáciu, kde pri rovnakom lete tam (Vieden – Toronto – Denver) nemáte žiadny problém a naspäť vás nechcú prijať na let, lebo nemáte víza do krajiny, pre ktorú slovenský občan víza nepotrebuje a pani na „checkine“ nemá ani najmenšiu chuť a snahu si svoje počínanie overiť.

 

Pán X nestratil hlavu a zavolal nám, pričom nám popísal situáciu. Ale ako mu pomôcť? Volať kanadskému konzulovi pre SR, aby pani na „checkine“ vysvetlil, že sa mýli? Alebo ho poslať na informácie? Na pobočku leteckej spoločnosti? Ale čo ak to nestihne do ukončenia „checkinu“? Neostávalo nič iné ako skúsiť presvedčiť osobu na „checkine“ osobne cez telefón. Avšak, keď pán X požiadal pani, aby prevzala telefón, aby sme jej vysvetlili, že slovenskí občania víza do Kanady nepotrebujú, pani odmietla s nami komunikovať. Zrazu začala riešiť pána X, začala si overovať jej mylnú informáciu a po 10 minútach už pán X držal v ruke palubnú vstupenku. Pre pána X sa teda táto situácia nakoniec skončila dobre.

 

Z tejto skúsenosti každému odporúčam, že ak niekam cestujete a máte na „checkine“ komplikácie a problémy spôsobené nevedomosťou pracovníkov, prosím, nestrácajte hlavu. Vždy sa dá problém riešiť. A pokiaľ vás predsa len „nenacheckujú“ na let, ktorý stíhate, máte ho zakúpený a let nebol zrušený, prípadne zmeškaný, vždy si od pracovníka vyžiadajte doklad, prečo sa tak stalo a prečo práve vám bol odmietnutý vstup. Takýto doklad sa potom dá postúpiť leteckej spoločnosti a žiada sa za nesprávne konanie náhrada.

 

Samozrejme vždy odporúčam skontrolovať si vízovú povinnosť voči krajine, do ktorej cestujete v dostatočnom predstihu pred odletom a samozrejme z iných skúseností pripomínam, skontrolovať si platnosť cestovného dokladu, ktorý by mal byť vo všeobecnosti platný minimálne 6 mesiacov po príchode z danej krajiny. Samozrejme záleží na destinácii, ktorú sa chystáte navštíviť.

 

Článok je osobným názorom autora blogu (blogera). Spoločnosť CK Malko Polo, s.r.o ako prevádzkovateľ stránky blog.letenky.sk neberie právnu zodpovednosť za správnosť a úplnosť informácií.

© 1998-2014. Všetky práva vyhradené.